Wiele osób z niepełnosprawnością prowadzi aktywne życie i regularnie pokonuje drogę do pracy, szkoły, lekarza czy sklepu. Osoby te posiadają w ruchu drogowym szczególne prawa, z czego wielu kierowców nie zdaje sobie sprawy. Dla wielu osób niepełnosprawnych  transport indywidualny jest jedynym rozwiązaniem dla realizacji integracji zawodowej oraz społecznej, szczególnie w miejscowościach gdzie komunikacja zbiorowa jest słabo rozwinięta lub nie funkcjonuje wcale.

Aż 390 posłów zagłosowało za wprowadzeniem nowego, znacznie ostrzejszego taryfikatora mandatów. Rewolucja dla kierowców ma nastąpić już 1 stycznia 2022 r. Zmieni się nie tylko stawka mandatów, ale też liczba punktów karnych za przewinienie. Łatwej, więc będzie można stracić prawo jazdy.

Jak poinformował Pan Rafał Weber, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury, montaż siedzenia w hulajnodze powoduje zmianę podstawowych cech użytkowych i objęcie takiego pojazdu wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu lub trzykołowych oraz czterokołowców, klasyfikując go jako lekki dwukołowy pojazd silnikowy "motorower", na który zgodnie z załącznikiem nr I do tego rozporządzenia potrzebna jest homologacja i rejestracja.

Ustawodawca poszerzy „zakres informacji przekazywanych kierującym pojazdami” oraz pozwoli organom zarządzającym ruchem na drogach „na bardziej elastyczne reagowanie na potrzeby wynikające z charakterystyki i struktury ruchu na drodze”.